Nový Zéland Juh v smere Christchurch-Lake Tekapo-Mount Cook-Dunedin-Curio Bay

Po prvej noci v Christchurch a aklimatizovaní sa na miestnu časovú zónu (oproti Bali +5 hodín, opoti SR a ČR +12 hodín) bolo na čase vyraziť na cesty! Z auta sme si spravili bývanie a kufor auta nám slúžil ako šatník, v ktorom sme si rozložili naše oblečenie, topánky a kozmetiku. Oproti Christchurch sme to už nechceli nechávať na náhodu čo sa navigácie týka a tak sme si zaobstarali lokálnu sim kartu od spoločnosti Spark s internetom kvôli mapám (3GB za 49 NZD). Plná elánu a nabitá energiou som zahlásila prvú zastávku našej trasy. Lake Tekapo!

Huráááá roadtrip na Južnom ostrove NZ môže začať!

LAKE TEKAPO

Lake Tekapo je od Christchurch vzdialené po diaľnici asi 225 km. Toto jazero je známe pre jeho neskutočné sfarbenie, ktoré vyzerá akoby ste ho prehnali niekoľkými filtrami na Instagrame! Gýčovo modrá voda, ktorú len niekoľko týždňov do roka obrastajú pestrofarebné kvietky Lupine. Práve táto kombinácia jazera a kvietkov je obrovským lákadlom pre turistov a ani my sme neboli výnimkou. Po návšteve Lake Tekapo sme sa obaja s priateľom zhodli, že lepšiu prvú zastávku sme si ani vybrať nemohli! Veď posúďte sami 🙂

Nádhera všade kam sme sa pozreli! Pestrofarebné kvietky všade :)
Nádhera všade kam sme sa pozreli! Pestrofarebné kvietky všade 🙂
Lake Tekapo

Koľko času potrebujete: 20-30 minút
Koľko NZ dukátov to stojí: Lake Tekapo 0 NZD
Hodnotenie: 10/10

MOUNT COOK-LAKE HOOKER

Hneď po zastávke na Lake Tekapo sme mierili do kempu smer Mount Cook (3724 mnm), kde sme chceli stráviť našu prvú noc v stane. Neviem si predstaviť lepší nápad ako stan pokrstiť a otestovať pod najvyšším vrchom Nového Zélandu v stanovej základni pod Mount Cookom! Do kempu sme dorazili neskoro večer a mali sme dve hodiny do západu slnka. Rozložili sme si stan, dali si večeru, umyli zuby a šup do stanu čakať, čo noc prinesie. Napriek tomu, že predpovede sľubovali silnú búrku, jediné čo nás v noci rozrušilo boli králiky, ktorých bola plná lúka a ktoré nám sem tam prišli skontrolovať stan. Na druhý deň ráno sme sa po zbalení stanu vybrali na túru na Lake Hooker. Mali sme tak možnosť užiť si horského slniečka s výhľadom na pýchu s názvom Mount Cook.

Turistka! :)
Turistka! 🙂
Cestou necestou na Lake Hooker
Lake Hooker s ešte zamrznutými ľadovcami

Koľko času potrebujete: túra na Lake Hooker 3 hodiny (tam a späť s návratom do kempu)
Koľko NZ dukátov potrebujete: Lake Hooker 0 NZD
Hodnotenie: 10/10

OTAGO-CATLINS-CURIO BAY

Laťku sme si postavili veľmi vysoko a po skvelom štarte roadtripu sme sa pomaly začali presúvať na východné pobrežie. Absolvovali sme krátku zastávku na skalnatom Clay Cliffs pred dlhšou cestou po dialnici až do Dunedinu. Pred ubytovaním sa sme sa ešte zastavili na piknik pri neuveriteľných gigantických kamenných „vajíčkach“ Moeraki Boulders. Dodnes nechápeme kde sa vzali a čo tam vlastne na pláži tieto giganty robia!  Nasledujúci večer a noc sme strávili v kempe Portobello na Otago Penisula, kde nás na druhý deň ráno na pláži už čakali nastúpené tulene, za ktorými sa sem jazdí. Otago Penisula je známa aj vďaka tučniakom, na ktorých sme šťastie nemali a platiť 130 NZD/osoba za organzovaný výlet do rezervácie kde žijú sme nechceli.

Naša prvá spoplatnená zastávka boli mohutné skaly Clay Cliffs. Sú umiestnené na súkromnom pozemku, takže nás neobišiel príspevok 5 NZD do kasičky pred vstupom
Kamenné "vajíčka" uprostred pláže! Nebyť studeného vetra ostali by sme aj dlhšie, no piknik sme si užili až pár minút od pláže
Kamenné „vajíčka“ uprostred pláže! Nebyť studeného vetra ostali by sme aj dlhšie, no piknik sme si užili až pár minút od pláže

Z Otago Penisula sme sa po nafotení si tuleňov presunuli až do oblasti Catlins, kde sme sa zastavili na krásnom majáku Nugget Point z roku 1869. Po tejto zastávke sme už vyrážali smer kemp a zaslúžený oddych. Tento krát sme náš zelený 2lôžkový Husky stan rozložili v kempe Pounawea Motor Camp a už na druhý deň ráno vyrážali smer posledná zastávka na južnom pobreží Južného ostrova Nového Zélandu.
Curio Bay! Dlhočakávané miesto, na ktorom sme sa rozhodli zakotviť presne v deň Vianoc! Ešte sme snáď ani nezaparkovali auto na pobreží a ja už som pišťala a kričala od radosti, že vidím delfínov! Len pár metrov od pobrežia skupinka 3-4 delfínov. Napriek tomu, že vonku bolo len 19 stupňov a voda mohla mať tak 13-14 niekoľko nadšencov si tam k nim naskákalo a mohli si teda delfíny pohladiť. My sme na to nemali guráž (rozumej neoprén) a tak sme si aspoň spravili na pláži piknik a niekoľko hodín z pármetrovej vzdialenosti tieto divoké delfíny pozorovali. To boli naše Vianoce a to doslova! 🙂

Maják Nugget Point v okolí ktorého boli pláže plné na slniečku vyhrievajúcich sa tuleňov!
Nádherné pobrežie Curio Bay plné divokých delfínov! Žije tu konkrétne druh Hectors dolphins :)
Nádherné pobrežie Curio Bay plné divokých delfínov! Žije tu konkrétne druh Hectors dolphins 🙂

Koľko NZ dukátov to stálo: Clay Cliffs 5 NZD za auto do „Donation Box“, Moeraki Boulders 0 NZD, Otago Penisula tulene 0 NZD, Maják Nugget Point Lifgthouse 0 NZD, Curio Bay 0 NZD
Hodnotenie: 8/10 (nevideli sme tučniakov :()

Nový Zéland mi pristane!

Výlet na juhovýchodnom pobreží sa blížil ku koncu. Hodnotili by sme celé toto pobrežie na výbornú až na dva mínusy a to, že sme nestihli nikde vidieť tučniakov v prírode a tiež, že sme do Gypsy Cafe dorazili 25.12. čo sú na NZ Vianoce a tak mali bohužiaľ zatvorené. Veľká škoda, no snáď nabudúce! 🙂

Gypsy Café, sme navštívili 25.12. a tak mali zatvorené. Snáď nabudúce!

Z Curio Bay nás čakala dlhšia cesta a presun na ďalšiu časť Južného ostrova Nového Zélandu, ktorou sú jazerá Te Anau+ Manapouri a tiež výlet na slávny Milford Sound. Ako celý tento výlet dopadol, sa nechajte prekvapiť! Všetko si to samozrejme prečítate už za pár dní tu na mojom blogu. 🙂

Krásny deň a pozdrav domov!